Project Dutch Bangla Familie

In Savar, een dorp ca. 30 km van de hoofdstad Dhaka in Banladesh, wonen 30 kinderen in opvanghuizen.

• een jongenshuis met 20 jongeren van 7-21 jaar;
  • een meisjeshuis met 10 meisjes van 8-16 jaar.

De kinderen hebben geen of maar één ouder waardoor er niet of nauwelijks voor de kinderen gezorgd kan worden. Vaak kunnen overige familieleden helaas deze kinderen financieel niet onderhouden. Voor deze kinderen wordt een goed onderkomen gezocht waar ze kunnen verblijven zoals in het jongens- en meisjes huis in Savar. Bij sommige families kunnen de kinderen wel blijven wonen maar is er helaas geen geld voor een studie of opleiding. Deze kinderen worden door Joke Wittekoek ondersteund met een bijdrage in hun schoolkosten of opleiding.

“Dutch Bangla” familie.

De Nederlandse Joke Wittekoek ontfermd zich al jaren over het jongens- en meisjeshuis in Bangladesh. Ze is dan ook grotendeels in Bangladesh waar ze woont en werkt. Ze is reisagent en eigenaresse van Fair Tourism. Haar inkomsten gaan zoveel mogelijk naar de twee tehuizen zodat de kinderen een zorgeloos leven kunnen opbouwen met maaltijden, kleding, studie en/of een opleiding. Joke heeft ook een GuestHouse gevestigd in een appartement, gelegen in een knusse lokale buurt met kleine winkeltjes in de hoofdstad Dhaka. In het GuestHouse verblijven veel internationale gasten en het wordt gerund door enkele jongens van het jongenshuis. Ze is de “moeder” van de kinderen en geeft hen allen een perfecte opvoeding. Met trots noemen ze zich de “Dutch Bangla” Familie.
Bouke van Dijk, van de Mieke Huigen stichting, verbleef een tijd in het meisjeshuis in Savar, waar ze dagelijks met de kinderen optrok. Ze leerde ze kennen en sloot ze in haar hart. Ze is opgenomen in de ” Dutch Bangla” Familie als de grote zus. Bouke weet dat gesponsord geld hier enorm goed terecht komt en dat hierdoor de jongens en meisjes een mooie kans in het leven krijgen vandaar dat ze dit project opnam in de Mieke Huigen Stichting.
Het zou fantastisch zijn als u een kind zou kunnen adopteren en iedere donatie is hiervoor welkom. Donatie onder de naam Dutch Bangla.