Waarom Mieke Huigen Stichting

Waarom de naam: Mieke Huigen Stichting?

Meer dan 15 jaar heeft Mieke Huigen Angeli Travel ondersteund als adviseur bij het voorbereiden en opzetten van nieuwe reizen op de website en 20 jaar bereisden Mieke Huigen en Angeli van de Kerkhof (eigenaresse van Angeli Travel) samen de aardbol en besloten de twee vriendinnen samen een stichting op te zetten gericht op het onderwijs in derde wereld landen.
Als directeur van het Servicebureau van de Btg Handel was Mieke voor velen het gezicht van de Btg Handel en het Handelsonderwijs in Nederland. Daarnaast werkte zij ook nog als Beleidsadviseur voor de MBO Raad en zij zette zich met hart en ziel in voor de Nederlandse taal in het MBO.

Mieke is na een zwaar ongeluk wat ze in mei 2011 samen met Angeli in Zambia kreeg, overleden en naar het kleine ziekenhuis in Nangoma overgebracht. Angeli besloot Nangoma in de stichting op te nemen omdat het ziekenhuis een schikbarend te kort aan apparatuur had en er veel kinderen en volwassenen onnodig sterven. Angeli gaf de stichting de naam van haar vriendin.